15 Ocak 2017 Pazar

2017 Yılında 873 Tesis İnşa Edilecek

2017 yılında Türkmenistan’da inşaat sektörüne 42 milyar 700 milyon manat yatırım yapılması hedeflenmektedir. Bunun 34 milyar 900 milyon manatı üretim amaçlı tesislerin, 7 milyar 800 milyon manatı ise sosyal amaçlı tesislerin inşaatı için harcanacak. 2017 yılının yatırım programı kapsamında toplam 873 tesisin inşa edilmesi öngörülmektedir. Bunların 262 üretim ve 611 sosyal amaçlı tesisler inşa edilecektir. Bu kapsamda, yeni hastaneler inşa edilecek, mevcut olan yeniden onarılacak. Bunun yanı sıra sağlık ocakları, kreşler, okullar ve kültür merkezleri kurulacak. Ayrıca, konut inşasına da hız verilecek. Devlet ve özel sektör tarafından kentlerde ve ilçelerde konutlar inşa edilecek. Özel Sektörün Üretim Payı Yüzde 40 arttı Türkmenistan’da özel sektörün desteklenmesi konusunda önemli çalışmalar yapılıyor. 2016 yılında özel sektörün sanayi üretim payı yüzde 40 oranına ulaştı. Özellikle, inşaat malzemeleri üretiminde yerli firmalarının çokluğu dikkatlerden kaçmadı. Geçen sene ülkenin çeşitli bölgesinde desenli seramik tuğla, boru ve kablo, alçı ve alçı ürünleri ve diğer inşaat malzeme üretim tesisleri işletmeye açıldı. Bunun yanı sıra halı ve halı ürünleri üretim tesisleri hizmete açıldı. Ayrıca, toplu mobilya üretim tesisleri açıldı. 18 mobilya işletmesi ile ülkenin mobilya ihtiyacının büyük bir kısmı karşılanıyor. Bütün yeni açılan işletmeler 9 bin istihdam oluşturdu. Öte yandan, özel sektör tarafından üretilen gıda ve tarım ürünleri üretiminde de yüzde 68 oranında bir artış görüldü. Et ve et ürünleri, yumurta, sucuk, çeşitli pasta ve şekerleme ürünlerinin büyük bir kısmı özel sektörde üretilmektedir. Kaynak : Atavatan Türkmenistan Haber Ajansı (ATHA)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder