1 Mart 2017 Çarşamba

Milli Eğitim’de Yeni Dönem: Dijital Eğitim

Türkmenistan’da eğitim sisteminin geliştirilmesine büyük önem verilmektedir. Bu nedenle, Devlet Başkanı Sayın Gurbanguli Berdimuhamedov yeni kabinesini kurarken, ilk atamayı eğitim sektöründen başladı. Türkmen Lider, eğitim sisteminin daha da geliştirilmesi ve dijital eğitim sisteminin kurulması yönünde ilgili yetkililere talimatta bulundu. Bunun yanı sıra Eğitimden sorumlu Bakanlar Kurulu Başkan Yardımcısı Sapardurdu Toylıyev başkanlığında yapılan toplantıda, dijital eğitim sistemi hakkında konuşuldu. Bu alanda yeni neslin yetiştirilmesi, uluslararası işbirliği ele alındı. Dijital eğitim sisteminin bütün alanları kapsaması için son teknolojinin bütün alanlara girmesi planlanıyor. Dijital kütüphane, uzaktan eğitim gibi çalışmalar yapılacak. 2016-2017 eğitim-öğretim yılının başlamasıyla ülkede 1852 orta okul faaliyet gösteriyor. Bu okulların yüzde 66,7’si kırsal kesimde yer alıyor. Okulların yüzde 82’si son modern teknoloji ile donatılmış durumda. Multimedya cihazları ve modern bilgisayar sistemleri kuruldu. Her sene 1 Eylül günü 1.sınıfa giden öğrencilere Devlet Başkanı adından notebook hediye ediliyor. Ayrıca, ülkede engelli çocuklar için 17 okul bulunmaktadır. Bunların yanında 92 sanat ve müzik okulları faaliyet gösteriyor. Türkmenistan’da 24 yüksek eğitim kurumu var. 1 Eylül 2016 senesinde Oğuzhan Teknoloji ve Mühendislik Üniversitesi faaliyet başladı. Üniversitelerde 6,6 bin bilgisayar bulunuyor. 2016 yılında Türkmenistan devlet bütçesinden eğitim sektörü için yüzde 31 oranda yatırım yapıldı. Bu da kamu ve sosyal hizmetler için ayrılan para kaynağının büyük bir bölümünü oluşturuyor. Kaynak : Atavatan Türkmenistan Haber Ajansı (ATHA) - See more at: http://www.atavatan-turkmenistan.com/news_details.php?news_id=NTA4#sthash.fWsWMSZZ.dpuf



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder