23 Kasım 2016 Çarşamba

Türkmenistan’da 26 Afgan öğrencisine bedava üniversite eğitimi

Türkmenistan Hükümeti, 26 Afganistan öğrencisine ülke genelinde 4 yüksek eğitim kurumlarında bedava eğitim alma imkanı sağlıyor. Her sene Türkmenistan’daki üniversitelere Afgan öğrencileri için ayrı bir kontenjan veriliyor. Türkmen yönetimi, kardeş ve komşusu olduğu Afganistan’ın sosyo-ekonomik açıdan kalkınması için ihtiyaç duyduğu kalifiyeli eleman yetişdirme konusunda yardımlarını esirgemiyor. Bu nedenle, 2016-2017 eğitim dönemi itibariyle ülkedeki 4 eğitim kurumunda; Türkmen Devlet Pedagoji Enstitüsü, Türkmen Tarım Enstitüsü, Türkmenistan Devlet Enerji Enstitüsü ve Uluslararası Petrol ve Gaz Üniversitesi’ne ücretsiz olarak Afgan öğrencileri kabul edildi. Afgan öğrencileri, üniversite eğitimine başlamadan önce Türkmen Devlet Pedagoji Enstitüsü’nde dil eğitimi almaktadır. Daha sonra eğitim alacağı kuruma gönderilmektedir. Türkmenistan Devlet Enerji Enstitüsü’nde bu sene itibariyle 10 Afgan öğrencisi eğitim hayatına ‘merhaba’ dedi. Halihazırda, bu eğitim kurumunda 44 Afgan öğrencisi eğitim almaktadır. 2004 yılından beri bu yüksek eğitim kurumuna Afgan öğrencisi kontenjan verilmektedir. O tarihden bu yana 48 Afgan öğrencisi mezun olarak, ülkesinde enerji sektöründe çalışmakatdır. 10 Afgan öğrencisi Uluslararası Petrol ve Gaz Üniversitesi’nde eğitime başladı. Öğrenciler, petrol ve doğal gaz ile enerji ve mühendislik tesisleri bölümlerinde yüksek eğitime tabi tutulmaktadır. Afganistanlı öğrencilerin daha verimli eğitim almaları için İngilizce, fizik, matematik, kimya ve bilgisayar alanlarında ek dersler veriliyor. Türkmenistan Devlet Pedagoji Enstitüsü’ne ise dil kursu için 30 Afgan öğrencisi alındı. Dil kurslarını tamamlayan öğrenciler daha sonra eğitimlerini kendi seçtikleri alanlarda devam ettirecek. Kaynak : Atavatan Türkmenistan Haber Ajansı (ATHA)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder